woensdag 15 februari 2012

AWD spektakel op de mooiste winterzaterdag van het jaar

Afgelopen zaterdag, een zonovergoten winterdag met sneeuw en ijs: op naar de AWD! 
Wat is het toch een mooi gebied:


Volop wintergasten lieten zich van hun beste kant zien: hieronder de grote zaagbekman en -vrouw (click vooral op de foto's om ze groter te zien, deze vogels zijn echt prachtig). 



Opvallend hoe verschillend de geslachten getekend zijn bij deze vogels. De man zo gedistingeerd in groen, zwart en wit en de vrouw zo hip met dat bruine koppie.



Wilde zwanen, ook al van die mooie vogels die wel even wilden poseren.


De vogels leken zich vandaag extra uit te sloven: 

Dodaars: "kijk eens, ik kan over het water lopen..."


Meerkoeten: "ha, dat kunnen wij ook!"



Nonnetje (vrouwtje): "en ik ook!"


"Oeps, iets te enthousiast gerend..."


Nonnetje (man): "blijf nou maar gewoon bij de groep..."


Brilduiker: "ik heb al die aandachttrekkerij niet nodig, ik ben zo mooi..."


"Maar ik kan wel een kunstje, kijk maar!"


Kuifeenden: "pfff, uitslovers"


Waterral: "en ik kan de grootste kikker van allemaal vangen, zie je dat?"


en hij smaakte heel goed! 


Met dat mooie landschap vol vogels, sneeuw en ijs op het netvlies verlieten we na een aantal fijne uren heel voldaan de AWD.


Bedankt voor je bezoek, opmerkingen worden zeer gewaardeerd!

Vogelsoortenlijst vandaag:
waterral, houtsnip, watersnip, grote zaagbek, kuifeend, bonte strandloper, nonnetje, ijsvogel, meerkoet, waterhoen, pimpelmees, koolmees, kleine zwaan, wilde zwaan, knobbelzwaan, tafeleend, wilde eend, kokmeeuw, grote bonte specht, witgatje, gele kwikstaart, bokje, dodaars, roodborst, koperwiek, merel, blauwe reiger, zilverreiger: een mooie lijst dus!

23 opmerkingen:

  1. Marion,prachtig knap gedaan vooral het vliegende Nonnetje super en ook de vier Nonnetjes in de panorama geweldig mooi !

    Gr Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marion, zeker een spektakeldag geweest in de AWD. Mooie actiefoto's met name van de vliegende non (dat was toch de titel van een jeugdserie!).

    Groet,

    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's ter herinnering aan een super bezoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marion...

    wat een heerlijke uitgebreide serie...
    Mooi vastgelegd, vooral de vogels met bravoure en kunst en vliegwerk..!!
    heel mooi gedaan...
    Er zijn toch ook prachtige eenden...heel mooi altijd het verschil tussen mannetjes
    en vrouwtje...
    Het is idd een heerlijk gebied dat AWD en als je daar dan vlakbij woont,
    zou het gewoon zonde zijn om niet te fotograferen...
    Knappe blog, ik heb ervan genoten!!

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Marion,

    Zo, dat is nog eens een prachtige verzameling! En dan ook nog prachtig gefotografeerd.
    Heel mooi gedaan.

    groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marion, je titel klopt wel helemaal voor deze blog, wat een spektakel!
    Ik kan me voorstellen dat je enorm genoten moet hebben met dat prachtige weer,
    die mooie entourage en dan ook nog de weelde van zoveel mooie vogels....
    Wilde Zwanen klopt hoor, goed gezien, veel geel aan de snavel. Prachtig de over het
    water sjouwende Dodaars en grote groep Meerkoeten. Zaagbekken zijn mijn favoriete
    eenden, ben druk bezig met een blogje over deze mooie dieren, die jij er ook prachtig
    op hebt staan. Maar de mooiste foto is wat mij betreft het vliegende vrouwtje Nonnetjes,
    ontzettend knap vastgelegd!!!
    Een prachtige serie met geweldige foto's.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi Marion,
    wat een geweldige serie van de awd met veel moois
    groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooie serie aan vogels uit het AWD, wat heb je ze prachtig kunnen nemen en dat zo lopend over het water heen..;-) Het iis voor de vogels goed dat de winter ten einde loopt, maar wij als fotografen hadden het geluk om even iets dichter bij de vogels te komen...het was weer genieten..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende serie foto's weer Marion. Ik ben echt jaloers op de Zaagbekken en de vliegende non, maar ook de Waterral staat er netjes op.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marion,
    Wat heerlijk dat je op deze prachtige zaterdag van de mooie AWD kon genieten, en fijn dat je ons op deze wijze laat meegenieten, prachtige serie, waarbij de zaagbekken en nonnetjes er voor mij uitspringen, super zijn die!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marion hoe krijg je het ieder keer zoveel unieks te zien en vast te leggen.
    Hele mooie foto's. Je hebt me weer heerlijk laten genieten
    Fijn weekend
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Grappig hoe je al die foto's tot een miniverhaaltje hebt weten te combineren. De waterral met kikker is prachtig.

    groeten

    Jowan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een lange lijst met vogelnamen, geweldig om die allemaal op een dag te zien. Je hebt de nonnetjes en de zaagbekken heel mooi op de foto gezet. Ook de meerkoeten zijn leuk. waterral met kikker staat er prima op en je hebt fraaie landschappen.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk te lezen wat ieders voorkeur heeft, voor mij is het de Waterral, wat een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Very beautiful. I love your first photo and the amazing birds, all so wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig serie!
    Het lijkt mij geweldig om al deze soorten vogels op 1 dag te zien.
    Het is de eerste keer dat ik op je site kom, en zal zeker nog eens terugkomen.

    Groeten,

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Marion,
    Waarom heb ik deze blog gemist? Wat een schitterende serie.
    De ene foto nog mooier dan de ander. Ik had er graag die zaterdag ook nog geweest,
    maar ja soms heb je andere afspraken.
    Dit was genieten, twee weken winter, maar wat was het mooi.
    Ik vind dat je de watervogels echt supermooi erop hebt staan.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Marion, via BP op je site terechtgekomen. Mooie serie foto's heb je gemaakt in de AWD. Ik heb met je mee genoten!

    groet Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Marion,
    Schitterende foto's uit de AWD, maar de piste spreekt mij ook aan.
    Ed
    www.edvanzoonen.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie serie foto's, vooral het geweld van al die opvliegende Meerkoeten. Groetjes Annemarie www.miepsan.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een schitterende serie, die nonnetjes, gaaf. En dat opvliegende vrouwtjes nonnetje, helemaal super.
    Gewoon een hele mooie serie met een hoofdrol voor de wintergasten.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow, wonderful blog structure! How long have you ever been blogging for?

    you made blogging loook easy. The entire glance of your website is magnificent, let
    alone the content!

    BeantwoordenVerwijderen