dinsdag 4 oktober 2011

Natuurlijk fietsen!

Een woensdagochtend eind september:
zoals gewoonlijk fiets ik naar het Erasmus MC: door de polders boven Vlaardingen en Schiedam en via Overschie langs het kanaal naar het ziekenhuis. 

De ochtend start met mist, maar het belooft een fantastische dag te worden. Al snel is een klein opkomend zonnetje te zien, een mooi oranje element in die mistige wereld.  



Medefietsers vormen silhouetten tegen de mistige achtergrond,



maar dan breekt de zon door met kracht en fiets ik in een prachtig oranje licht, 



waardoor de omgeving vandaag wel bijzonder sfeervol oogt.




Eenmaal bij Overschie is de nevel al bijna weggetrokken, de Hoge Brug spiegelt zich mooi in het gladde water.




De route gaat verder langs het water richting ziekenhuis, ik houd van de watervogels en de bedrijvigheid op het kanaal.



Daar is de Euromast al; nog even doortrappen en na 45 min genieten kan ik m'n fiets stallen. 
Laat die nieuwe werkdag maar komen, ik ben er klaar voor!


15 opmerkingen:

  1. Klinkt me allemaal heel bekend in de oren, ik heb de afgelopen week ook zo ontzettend genoten van mijn fietstochten van ruim een uur naar mijn werk, alleen neem ik nooit de camera mee, want ik weet dat ik dan nooit op het werk aan kom....
    Daar had ik wel regelmatig spijt van, want wat was het mooi!
    Prachtige beelden maakte je, de eerste en de derde zijn mijn favoriet, wat een heerlijke sfeer!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. All timely shots, the city is such a serene place !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Marion,
    Dank je wel voor het meenemen van ons op je fietstocht. Bijzonder mooie foto's. De zon's opgang is voor mij het mooiste ogenblik van de dag. Ik heb geen voorkeur gewoon allemaal prachtige foto's. Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HOI Marion,
    wat een geweldige serie.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love your first four photos, the fog/mist sets a beautiful scene. The first is my very favourite.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dat toch mooi, die ochtendnevel.
    Heerlijke fotoserie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thea Maina-Nock via Facebook:
    Autumn has come in The Netherlands!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marcelle den Uyl via Facebook: Geeft inspiratie om ook weer eens vaker te gaan fietsen....! Wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Marion,
    Wat een mooi begin van je dag.Het gevaar bestaat natuurlijk wel dat je zo opgaat in het fotograferen dat je te laat op je werk komt. Maar dit kunnen ze je dan toch niet meer afnemen.
    fijn weekend, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. A beautiful series of shots! Love the golden hues of the sunset.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige foto's, ik ben helemaal stil van de eerste vier! Wat prachtig, die combi van mist en gouden zonnestralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige serie laat je hier zien!
    Super hoe je gedurende de tocht het licht ziet veranderen en daarmee ook de sfeer...
    Heel mooi vastgelegd en ik kan me voorstellen dat je er zelf ook zeer van hebt genoten.
    Compliment voor deze fraaie registratie!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Marion!

    Das sind aber wunderschöne Fotos :-)

    Danke für deinen netten Kommentar auf meinem Blog!!

    Schönen Sonntag und liebe Grüße Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sumu-Kuvat miellyttävän tunnelmallisia.
    Utu retusoi ja pehmentää sävyt ja värit hienosti.
    Kuvasi ilman sumua ovat myös täysipainoista valokuvausta - näkemys ja aihe-sommitelmat mainiot.
    Terveisin Eko
    Suomi/Lapland/Kuusamo

    BeantwoordenVerwijderen